Dansk Zoo trækker overskrifter verden over - vil bruge kæledyr som foder
a year ago by ArcticDagger to c/nyheder
Jeg havde egentlig tænkt kremation, men det ville være rimeligt fucking metal med 'tiger' i stedet for! 🤘😳🤘
Hvor skriver jeg under?!
Minder mig for resten om min nok yndlings-anekdote — da Zoo fodrede giraffen Marius til løverne, sad min kone til frokost på arbejde og snakkede om det med kollegerne. Hun spurgte sin kinesiske kollega om det også var i nyhederne i Kina. Kollegaen havde kun set det nævnt i en enkelt avis, under overskriften:
Stupid Danes name giraffe
Der er en helt fantastisk, pragmatisk indsigt og klarhed i den meget tøre (og korrekte) analyse af situationen 😅
Stupid Danes name giraffe
Navngiver de ikke zoodyr i Kina? 🤔
Sikkert.
Tror implikationen er at journalisten anerkender at sagen er blæst helt ud af proportioner, og kunne være undgået hvis giraffen ikke havde haft et navn; navnet er primær-årsagen til antropomorfiseringen af giraffen i det offentlige billede, som er den primære årsag til at sagen er gået noget skævt for Danmark.
I virkeligheden en meta-artikel om episoden, og hvordan den er eksploderet, i stedet for en kommentar til selve episoden.
Tror det der gør mig så begejstret for overskriften er hvor meget den får sagt mellem linjerne, med blot 4 ord.
Har desværre ikke været i stand til at finde artiklen 😔
Det er værd at gense Bengt Holsts response til ramaskriget over girafgate:
Havde ikke set den før, tak!
Fantastisk arbejde fra Bengt, og holy shit en tåkrummende forestilling fra "journalisten" 🤯
@feddit.dk
For alle nyheder, hvad end de måtte omhandle.
Titlen på indlæg skal være titlen på nyhedsartiklen der linkes til. Du må dog gerne oversætte titlen hvis den ikke er på dansk, så længe oversættelsen er retvisende. En alternativ titel (fx i tilfælde af clickbait) eller vigtig supplerende information kan angives i kantede parenteser. Fx: "Clickbait titel [Beskrivende titel]". Dette sikrer at titlen på artiklen ikke er misvisende.
Link udelukkende til artiklen. Tekstfeltet (“body” på engelsk) må kun bruges til at skrive et kort neutralt uddrag af artiklen eller et neutralt referat hvis artiklen er bag en betalingsmur. Hvis du vil tilføje spørgsmål, kommentarer eller udtrykke holdninger, så skriv en kommentar i stedet. Dette sikrer at debatten foregår fra et neutralt synspunkt der tager udgangspunkt i artiklen, og ikke en bestemt vinkling skrevet i tekstfeltet.
Artikler må højst være en uge gamle. Dette sikrer at artikler faktisk er nyheder.
Det er tilladt i et begrænset omfang at indlægge artikler der ikke som sådan er nyhedsartikler og ikke er skrevet af avisens ansatte (fx debat-indlæg eller læserbreve), men sådanne artikler skal markeres med [Debat] el. lign. mærkat i titlen af indlægget inden titlen på artiklen. Dette sikrer at brugere er klar over den potentielle højere bias der kommer fra debat-indlæg og sikrer at debat-indlæg ikke bruges til at skubbe en agenda.
Husk også at følge Feddit.dks generelle regler.
go to feed...
@feddit.dk
For alle nyheder, hvad end de måtte omhandle.
Titlen på indlæg skal være titlen på nyhedsartiklen der linkes til. Du må dog gerne oversætte titlen hvis den ikke er på dansk, så længe oversættelsen er retvisende. En alternativ titel (fx i tilfælde af clickbait) eller vigtig supplerende information kan angives i kantede parenteser. Fx: "Clickbait titel [Beskrivende titel]". Dette sikrer at titlen på artiklen ikke er misvisende.
Link udelukkende til artiklen. Tekstfeltet (“body” på engelsk) må kun bruges til at skrive et kort neutralt uddrag af artiklen eller et neutralt referat hvis artiklen er bag en betalingsmur. Hvis du vil tilføje spørgsmål, kommentarer eller udtrykke holdninger, så skriv en kommentar i stedet. Dette sikrer at debatten foregår fra et neutralt synspunkt der tager udgangspunkt i artiklen, og ikke en bestemt vinkling skrevet i tekstfeltet.
Artikler må højst være en uge gamle. Dette sikrer at artikler faktisk er nyheder.
Det er tilladt i et begrænset omfang at indlægge artikler der ikke som sådan er nyhedsartikler og ikke er skrevet af avisens ansatte (fx debat-indlæg eller læserbreve), men sådanne artikler skal markeres med [Debat] el. lign. mærkat i titlen af indlægget inden titlen på artiklen. Dette sikrer at brugere er klar over den potentielle højere bias der kommer fra debat-indlæg og sikrer at debat-indlæg ikke bruges til at skubbe en agenda.
Husk også at følge Feddit.dks generelle regler.
go to feed...
En umiddelbar reaktion er at det måske er en lille smule makabert, men jeg kan egentlig ikke rigtig se noget problem når man tænker lidt videre.
Først andre zoo-dyr, nu kæledyr. Hvornår kan man mon donere sin egen døde krop til en dansk zoo? 😂
save