Politikere kritiserer ministeries app, før den er blevet lavet: Frygter 'overvågningsregime'

a year ago by GojuRyu to c/nyheder

Digitaliseringsministeriet kommer næste år med en app, der skal fungere som en slags digital tegnebog til aldersverificering på blandt andet pornosider.
load all comments
ExcessShiv 14 points a year ago

Jeg stoler på, at de har de rigtige intentioner. Men jeg stoler ikke nok på kompetencerne i embedsværket til, at de kan gøre det. Jeg tror, der er stor risiko for, at det kan gå galt.

Det rammer ret godt hvordan jeg var det med den her lovgivning. Jeg er dog ikke overbevist om, at der rent faktisk udelukkende er gode intentioner fra politikernes side (hverken EU eller DK) ifbm. den her type lovgivning, hvilket kun gør det til en endnu dårligere idé.

path: 0 18597536, hotness: undefined, score: 14, children: 4
regirkrusatsat 3 points a year ago

Hvilke dårlige intentioner ville der være? :)

path: 0 18597536 18598167, hotness: undefined, score: 3, children: 2
renard_roux 6 points a year ago

Så en artikel forleden hvor UKs implementering af online person-verificering blev brugt til at blokere (verificering påkrævet) alle subreddits der omhandler dokumentation af Israels folkedrab i Gaza.

"Save the children! (Just not the ones in Gaza, and we want to know if you want to know about that subject for ... reasons.)" — UK, probably

Synes ikke det er særligt svært at se hvordan et værktøj af den karakter meget nemt kan misbruges. I en verden hvor lande lader til at falde for fascisme på stribe, synes jeg personligt ikke det er den fedeste idé at stole på at vores egen regering vil være godartet i al uendelighed.

Er det meningen at det er befolkningen der skal beslutte præcist hvilke websites der skal på "overvågningslisten"? Mon ikke det er regeringen (eller hvem nu de udliciterer opgaven til ...) der ender med 100% af beslutningskraften på den front?

path: 0 18597536 18598167 18611029, hotness: undefined, score: 6, children: 0
nyheder

@feddit.dk

login for more options
1031
3252
224

For alle nyheder, hvad end de måtte omhandle.

Regler

1. Brug artiklens titel

Titlen på indlæg skal være titlen på nyhedsartiklen der linkes til. Du må dog gerne oversætte titlen hvis den ikke er på dansk, så længe oversættelsen er retvisende. En alternativ titel (fx i tilfælde af clickbait) eller vigtig supplerende information kan angives i kantede parenteser. Fx: "Clickbait titel [Beskrivende titel]". Dette sikrer at titlen på artiklen ikke er misvisende.

2. Brug ikke tekstfeltet ("body")

Link udelukkende til artiklen. Tekstfeltet (“body” på engelsk) må kun bruges til at skrive et kort neutralt uddrag af artiklen eller et neutralt referat hvis artiklen er bag en betalingsmur. Hvis du vil tilføje spørgsmål, kommentarer eller udtrykke holdninger, så skriv en kommentar i stedet. Dette sikrer at debatten foregår fra et neutralt synspunkt der tager udgangspunkt i artiklen, og ikke en bestemt vinkling skrevet i tekstfeltet.

3. Kun nye artikler

Artikler må højst være en uge gamle. Dette sikrer at artikler faktisk er nyheder.

4. Debat-indlæg og andet skal markeres

Det er tilladt i et begrænset omfang at indlægge artikler der ikke som sådan er nyhedsartikler og ikke er skrevet af avisens ansatte (fx debat-indlæg eller læserbreve), men sådanne artikler skal markeres med [Debat] el. lign. mærkat i titlen af indlægget inden titlen på artiklen. Dette sikrer at brugere er klar over den potentielle højere bias der kommer fra debat-indlæg og sikrer at debat-indlæg ikke bruges til at skubbe en agenda.


Husk også at følge Feddit.dks generelle regler.

go to feed...