Regeringen vil med akutplan skubbe datacentre bag i køen på elnettet
7 days ago by SorteKanin to c/Politik
I Politikens artikel siger hun, direkte adspurgt, at det ikke handler om at forskelsbehandle datacentre alt efter bagmændenes nationalitet, men en generel nedprioritering af lagerhaller til andre folks computere (min parafrasering).
Edit: Gavelink.
@feddit.dk
Til debat og nyheder der omhandler politik.
Politiske debatter har tendens til at blive ophedede. Vær derfor ekstra opmærksom på Feddit.dks regel 1. Husk også følgende princip:
Jo mere uenige du er med nogen, desto pænere skal du tale til dem.
Hvis du linker til en artikel i dit indlæg, så brug den originale titel af artiklen. En alternativ titel (fx i tilfælde af clickbait) eller vigtig supplerende information kan angives i kantede parenteser. Fx: "Clickbait titel [Beskrivende titel]". Dette sikrer at titlen på artiklen ikke er misvisende og at debatten foregår ud fra artiklen.
Hvis du linker til debat-indlæg eller læserbreve skal det markeres med [Debat] el. lign. mærkat i titlen af indlægget inden titlen på artiklen. Dette sikrer at brugere er klar over den potentielle højere bias der kommer fra debat-indlæg og sikrer at debat-indlæg ikke bruges til at skubbe en agenda.
go to feed...
@feddit.dk
Til debat og nyheder der omhandler politik.
Politiske debatter har tendens til at blive ophedede. Vær derfor ekstra opmærksom på Feddit.dks regel 1. Husk også følgende princip:
Jo mere uenige du er med nogen, desto pænere skal du tale til dem.
Hvis du linker til en artikel i dit indlæg, så brug den originale titel af artiklen. En alternativ titel (fx i tilfælde af clickbait) eller vigtig supplerende information kan angives i kantede parenteser. Fx: "Clickbait titel [Beskrivende titel]". Dette sikrer at titlen på artiklen ikke er misvisende og at debatten foregår ud fra artiklen.
Hvis du linker til debat-indlæg eller læserbreve skal det markeres med [Debat] el. lign. mærkat i titlen af indlægget inden titlen på artiklen. Dette sikrer at brugere er klar over den potentielle højere bias der kommer fra debat-indlæg og sikrer at debat-indlæg ikke bruges til at skubbe en agenda.
go to feed...
Rettet.
Essensen af artiklen:
Som jeg forstår det, gælder reglen først og fremmest udenlandske datacentre og ikke nationale. Det lyder umiddelbart godt for vores egen/nordiske IT infrastruktur.
save