Tak for deling. Det bliver spændende 🙂
@feddit.dk
Ikke sandt. Harald Nyborg, som er importør/distributør, er én virksomhed, der skal stå til ansvar for de varer, de sælger - varer, der skal være godkendte ift. gældende mærkning og regler.
Temu, derimod, har lettere ved at omgå reglerne, ved at de blot agerer formidler - juridisk set i samme kategori en SoMe platform. Derfor kan de ikke på samme måde stilles til ansvar, og de har ingen pligt til at tjekke varens sikkerhed før salg. Det er langt sværere for myndighederne, at stille "forhandlere" på Temu til ansvar.
Tænk dumpede 30 ud af 38 Temu-varer, og en stikprøve fra Sikkerhedsstyrelsen viste at ~9 ud af 10 varer var ulovlige eller farlige - PFAS, kvælningsfarligt legetøj, opladere der kan give stød, mv.
En del af prisforskellen er altså ikke en "effektivisering", men at Temu springer over de krav, europæiske butikker som Harald Nyborg betaler for at overholde (plus fritagelsen for told, som så forsvinder nu).
Jeg forstår, at det er en ting. Min oplevelse af sorteringen er bare som noget tilfredsstillende fremfor et irritationsmoment. Inde i huset har vi små rum under vasken til hver kategori - pånær metal og glas, som vi smider ud hver aften. Skraldet sorteres og bæres ud, som hvert rum trænger.
Det føles godt, ikke at kyle alt i samme spand, og at affaldet overdrages ordentligt til skraldemændene og genbrugsanlægget.
Rettet.
Essensen af artiklen:
Akutplanen skal gøre det muligt for Energinet og elselskaber at vælge, hvem der kobles på elnettet. Systemet har hidtil fungeret som et "først til mølle-princip", forklarer Samira Nawa.
- Vi vil vægte samfundshensyn øverst, og så må udenlandske datacentre stille sig bagerst. Vi vil prioritere områder som forsvar og sundhed, men også helt almindelige husstande og familier, der køber en elbil og skal have en ladestander, siger hun
Som jeg forstår det, gælder reglen først og fremmest udenlandske datacentre og ikke nationale. Det lyder umiddelbart godt for vores egen/nordiske IT infrastruktur.
Du har ret. Min fejl. Jeg troede, uBlock Origin var den officielle hjemmeside, som linkede videre til DNS projektet. Der er ingen officiel uBlock Origin side - ikke udover Github Repository https://github.com/gorhill/uBlock
Hmmm, ser stadig ud til at virke i Vivaldi (chromium) og selvfølgelig Firefox. Alternativ til uBlock Origin, jeg installerer for min familie, er AdGuard.
Har uBlock Origin holdet kastet sig ud i også at lave en form, for PiHole eller hvad? https://ublockdns.com/
This missing feature is absolutely crucial for transparency.
Big tech industries are hiding downvotes, which obfuscates the true value of shared content in the eyes of the users. I was excited to see Lemmy natively going against this trend, and saddened to see that it's not featured in sync (yet?).
The misinformation campaigns are massive, the astroturfing is massive, and is probably happening even here. It is too cheap and works too well to not do it.
Yes, the power of stories is incredible - and human's likeliness to believe stories over facts, setting aside critical thinking over immediate feelings. Ref. Yuval Noah Harari.
Also:
"the earth is not round"
Flat. The earth is not flat.
Here's a summary:
Unbait ttle: "Ukraine Gains Upper Hand in Electronic Warfare Against Russia"
In the ongoing conflict, Ukraine has effectively countered Russia's electronic warfare (EW) capabilities. Initially at a disadvantage, Ukrainian forces have developed their EW strategies to successfully disrupt Russian electronic operations, crucially affecting the course of battles. The article highlights the significance of EW in modern warfare and underscores the urgency for the US military to revitalize its EW capabilities, drawing lessons from the Ukrainian experience.
Summarised with ChatGPT.
Tillykke med to år 🇩🇰🕯️🕯️🇩🇰
Og tillykke til admin #2 @VonReposti@feddit.dk
Tak for indsatsen 🙂
thanks for using Leebra!
go to feed...