Europa kampsveder i disse dage - flere steder venter over 40 grader

4 days ago by SorteKanin to c/nyheder

Myndigheder advarer på tværs af lande om høje temperaturer.
Klorofyl 9 points 3 days ago

Synes i går var afsindig varm. Luftfugtigheden må have været i top, for temperaturen målte ikke så højt igen.

Det værste er dog fluerne. Både i går og i dag er jeg vågnet ved 05 tiden og har måtte slå 10 - 15 fluer ihjel i soveværelset.

path: 0 24359825, hotness: undefined, score: 9, children: 5
Henson 7 points 3 days ago

Der er nogle planter fx rosmarin der holder fluerne lidt på afstand, kan kun anbefale dem !

path: 0 24359825 24360484, hotness: undefined, score: 7, children: 1
Klorofyl 2 points 3 days ago

Henson og @Tralle@feddit.dk så planter jeg lavendel og rosenmarin rundt om hele huset. Vi får så mange fluer fordi vi har køer gående.

Det er dog ingenting sammenlignet med da vi lejede jorden ud til heste. Der var mindst ti gange så mange fluer. Måske kan fluer bedre lide at klækkes i hestelort frem for kolort.

path: 0 24359825 24360484 24368612, hotness: undefined, score: 2, children: 0
H2SO4 4 points 3 days ago

I går var led. 60-65% luftfugtighed. Synes også natten var lummer. Det er næsten det værste (når man igen igen har udsat at købe en lille aircon).

path: 0 24359825 24360577, hotness: undefined, score: 4, children: 1
WaxRhetorical 4 points 3 days ago

Jeg har flyttet en del gange de sidste par år, og flytter igen om et par måneder. Hvis jeg havde en mere stabil bolig havde jeg virkelig også købt aircon. Det er for varmt i Frankrig i disse dage, jeg orker nærmest ikke at være udenfor mellem 10 og 18

path: 0 24359825 24360577 24361964, hotness: undefined, score: 4, children: 0
Tralle 4 points 3 days ago

Her havde vi torden og regnskylle om natten.

Alt var vådt og så bankede temperaturen lige op på 29.

Det var ulideligt.

Kan anbefale net i vinduet, lavendel skulle også holde insekter væk

path: 0 24359825 24368058, hotness: undefined, score: 4, children: 0
EnligSvale 6 points 3 days ago

Jeg boede i en af de varmeste byer i Kina i et stykke tid, da jeg var yngre, og de sidste par dage har virkelig givet mig flashbacks. Jeg ved ikke, hvordan jeg overlevede det dengang, men jeg husker det godt nok heller ikke som nogen lykkelig tid. Jeg kan slet ikke have den her fugtige varme.

path: 0 24362284, hotness: undefined, score: 6, children: 2
Klorofyl 4 points 3 days ago

Sejt du har boet i Kina. Havde du arbejde der? Hvor varmt var der?

path: 0 24362284 24368620, hotness: undefined, score: 4, children: 1
EnligSvale 3 points 2 days ago

Jeg læste der et semester på min bachelor, så jeg boede på et kollegie for udvekslingsstuderende på et universitet. Fra april og frem var der typisk omkring de 30-35 grader i døgndrift med en luftfugtighed mindst over 80%. Mit kollegie havde aircondition men styret centralt, sådan at der først kom kold luft ud af blæseren, hvis udetemperaturen var over noget bestemt. 32 eller 33 grader eller sådan noget. Så man håbede tit, at det ville blive varmere, så man kunne sidde derhjemme i ok temperatur. Den virkelige killer var dog fugtigheden. Det var så fugtigt, at det fx var svært at få vasketøj tørt. Hvis man hang det op på en snor, blev det nemt bare surt. Det var et tilbagevendende problem, at håndklæder på badeværelset fik pels. Det var på mange måder bare klamt.

path: 0 24362284 24368620 24369655, hotness: undefined, score: 3, children: 0
nyheder

@feddit.dk

login for more options
1031
3253
224

For alle nyheder, hvad end de måtte omhandle.

Regler

1. Brug artiklens titel

Titlen på indlæg skal være titlen på nyhedsartiklen der linkes til. Du må dog gerne oversætte titlen hvis den ikke er på dansk, så længe oversættelsen er retvisende. En alternativ titel (fx i tilfælde af clickbait) eller vigtig supplerende information kan angives i kantede parenteser. Fx: "Clickbait titel [Beskrivende titel]". Dette sikrer at titlen på artiklen ikke er misvisende.

2. Brug ikke tekstfeltet ("body")

Link udelukkende til artiklen. Tekstfeltet (“body” på engelsk) må kun bruges til at skrive et kort neutralt uddrag af artiklen eller et neutralt referat hvis artiklen er bag en betalingsmur. Hvis du vil tilføje spørgsmål, kommentarer eller udtrykke holdninger, så skriv en kommentar i stedet. Dette sikrer at debatten foregår fra et neutralt synspunkt der tager udgangspunkt i artiklen, og ikke en bestemt vinkling skrevet i tekstfeltet.

3. Kun nye artikler

Artikler må højst være en uge gamle. Dette sikrer at artikler faktisk er nyheder.

4. Debat-indlæg og andet skal markeres

Det er tilladt i et begrænset omfang at indlægge artikler der ikke som sådan er nyhedsartikler og ikke er skrevet af avisens ansatte (fx debat-indlæg eller læserbreve), men sådanne artikler skal markeres med [Debat] el. lign. mærkat i titlen af indlægget inden titlen på artiklen. Dette sikrer at brugere er klar over den potentielle højere bias der kommer fra debat-indlæg og sikrer at debat-indlæg ikke bruges til at skubbe en agenda.


Husk også at følge Feddit.dks generelle regler.

go to feed...