7 ledere på 10 år er alligevel imponerende. Gad vide hvad der vil ske ved et nyvalg, som Farrage presser på for? Ikke at jeg tænker det er realistisk, at Labour vil udskrive valg. Nærmer vi os enden på Labour og Tories?
@feddit.dk
7 ledere på 10 år er alligevel imponerende. Gad vide hvad der vil ske ved et nyvalg, som Farrage presser på for? Ikke at jeg tænker det er realistisk, at Labour vil udskrive valg. Nærmer vi os enden på Labour og Tories?
Årh det ser godt ud! Er der en grund til, du skærer ned på tiden i stedet for at skære ned på saltmængden? Jeg synes tit jeg ender omkring 30/70 salt/sukker når jeg marinerer.
Helt sikkert! Her er ingen møtrik, det ser ud som om, den er blevet skruet af over tid, men gevindet er intakt. Problemet er, at jeg ikke skrue den rundt, uden at den rammer væggen bagved. Jeg føler, at jeg overser et eller andet hack...
Jeg vil give det et skud, men grøntsagsvasken sidder i vejen - og så såvidt jeg kan se, er den "støbt" på, så jeg kan ikke lige fjerne den. Jeg må se nærmere på det!
Jeg er sjældent med på moden, men i denne uge har jeg og ungerne været helt nede med influenza sammen med resten af landet. I fremtiden foretrækker jeg at stå udenfor fællesskabet. Håber I andre får nydt forårssolen!
Jeg har fået nyt job, eller, jeg mangler at en kontrakt, men lønnen er forhandlet. Der skal undervises en masse universitetsstuderende; jeg glæder mig til at komme igang med det. Det er virkelig en god fornemmelse at kunne gå på sommerferie med!
Hvor lang tid er man egentlig indvandrer? Personligt synes jeg at tredje generationsindvandrer er et lidt vanvittigt begreb og det bliver ikke mindre vanvittigt af, at vi snart er på fjerde generation. Du bliver ikke karakteriseret som dansker i fjerde eller femte generation med mindre en af dine forældre har et -sen navn, selvom din familie har boet i Danmark i +70 år (eller ca. 136 år i 2096). Obligatorisk klip fra de Uaktuelle Nyheder.
Jeg har, bogstaveligt talt, så mange spørgsmål. Betyder det så, at det er 14 elever til én lærer istedet for 2 lærer til 26 elever som det er nu? Hvor skal alle lokalerne komme fra? Hvor skal det uddannede personale komme fra? Hvad skal der ske efter tredje klasse? Hvem har anbefalet den her model? Er det socialdemokratisk mavsefornemmelse?
Det er jeg ikke enig med dig i; hvis noget, er DR svinget for langt mod højre for at tækkes Christiansborg. Deres nyhedsdækning er generelt sober og dækker derudover på et meget bredt udsnit af det, der skrives i dagspressen.
Lidt irrelevant, så bær over med mig, men jeg har altid synes det er interessant, at de studieværter/journalister fra DR, som senere går ind i politik alle er blå: Morten Løkkegaard, Connie Hedegaard og Paula Larrain, er dem jeg lige kan komme på. Og ingen af dem har - så vidt jeg ved - klaget over DRs bias. (edit. hvordan kunne jeg glemme Uffe Ellemann!?!) (edit. 2: Lis Møller - Konservative, Frode Kristoffersen - Konservative, Per Stig Møller, Mette Bock and the list goes on)
De gange der er lavet brugerundersøgelser herinde, har Enhedslisten været ret godt repræsenteret procentmæssigt, så mon ikke der er en del, som ligger solidt til venstre for SocDem?
Jeg er personligt ikke superglad for labels, fordi de oftest bliver brugt nedladende og/eller binært, men er absolut interesseret i en demokratisk omfordeling af midlerne i DK. Vi har brug for en ansvarlig økonomisk politik i DK efter 25 + år med udhulning af velfærdsstaten via skattelettelser til de rigeste og en forherligelse af (statsunderetøttede) privatiseringer.
Jeg blev onkel til en lille ny niece i onsdags - det er tredje gang, men det føles stadig virkelig stort. Og så er jeg også bare lettet over, at de alle har det godt; fødsler er godt nok en voldsom omgang.
Negativ tid, også kendt som mandag eller al tid brug på selvangivelse.
Hah! Jeg tænkte præcis det samme. Det virker virkelig som et tilfælde af a pot calling the kettle black, for at dække over, at de intet gør eller har gjort selv.
»Det her kan selvfølgelig lyde lidt dramatisk, men når socialdemokraterne går i regering med højrefløjen, og Mette Frederiksen siger, at det er deres værdifællesskab nu, så er det jo en grundlæggende omkalfatring af det politiske landskab i Danmark. De har jo ligesom meldt sig på modstanderholdet, og det bekymrer mig ad helvede til«, siger Pelle Dragsted.
Bekymringen går dels på den førte politik med afskaffelse af store bededag, skattelettelser, nølende klimaindsats og »en eksistentiel trussel mod velfærden«. Og så går den på, at Socialdemokratiets »svigt« ved at indgå i »et teknokratisk samarbejde« kan føre til røde vælgeres desillusion og frafald eller sivning til det yderste højre, som man har set i udlandet.
Han har opstillet fire pejlemærker, som han mener, at Enhedslisten og venstrefløjen bør fokusere på. Det gælder klassekamp, grøn omstilling, tilbageerobring af frihedskampen og tæt samling i den røde blok.
Sammenligningen med tobaksindustrien er virkelig interessant. Som jeg husker den sag, mente tobaksindustrien, at man selv som individ vælger at ryge og det derfor ikke kunne være industriens fejl, at man blev ryger. Men retssagen viste at industrien bevidst øgede afhængigheden og skadeligheden ved at tilsætte forskellige stoffer (og de vedgik specifikt at have målrettet kampagner mod unge) og derfor kunne industrien dømmes.
Argumenterne i forhold til SoMe minder om det: man vælger selv som individ, men produkterne bliver også tilpasset for at skabe en (usund) afhængighed. Bliver interessant at følge!
Yippee-ki-yay til dig også, må din jul være Hans Gruber fri.
Yup og på trods af at det var kvart i ulvetime klarede alle involverede det fint. Jeg valgte dog det forkerte valgbord: gamle hårde karameller vs mini chokoladebarer - ungerne var ikke imponerende over mig. Om jeg ellers har valgt forkert må tiden vise!
Helt enig i at socialdemokrat har meldt kulør og ikke længere har de nederste i samfundet som mål for deres politik (har de nærmest haft det siden Anker?), de er ikke længere mod ulighed. Radikale er økonomisk højreorienterede, så de vil heller ikke kunne samle sig om at kæmpe i mod ulighed i samfundet. Jeg tvivler på, at de kan være et svar på noget i rød blok.
Heh der er noget ironisk i at et ungdomsparti, som tre gange i løbet af valgkampen har været i vælten pga nazisange og lignende opfordrer til selvransagelse.
Er der nogen, som har adgang til Berlingske og som kan give et referat? Jeg vil gerne lade tvivlen komme ham til gode, men baseret på overskriften og indledning lyder det vanvittigt. Nærmest som middelalderligt.
thanks for using Leebra!
go to feed...