Jeg blev fyret og fritstillet i denne uge.
Det kom som et lyn fra en klar himmel, for jeg havde rigeligt at se til og en klar plan for hele 2026 og godt ind i 2027. Jeg var og er vellidt og kendt som hjælpsom og en der kan sit kram, på tværs af hele firmaet og fra top til bund i hierarkiet.
Jeg er uden tvivl den der kender "min" applikation bedst og har, med en enkelt undtagelse (min mentor), oplært og trænet alle i firmaet der har arbejdet og arbejder med applikationen, i over 4 år.
Men sparekniven svinges og nearshoring er billigere end dygtige videnstunge medarbejdere i Danmark. Og da jeg selv har oplært alle der kunne tænkes at skulle løfte mine opgaver nu, et jeg overbevist om at min applikation er i gode hænder, når først støvet lige har lagt sig.
Jeg er egentlig mest bare skuffet over ledelsen, ikke rigtigt hverken sur eller depri eller fortvivlet. Jeg har allerede et par ansøgninger ude til nogle spændende stillinger, så jeg ser hvad der sker.
Og så har jeg lige fejret min 40 års fødselsdag sammen med familien 😊 Ren hygge, grin og røverhistorier over fantastisk mad og vin, det kan sgu noget.
Så trods alt fnidder med job og fyring er jeg positiv og afklaret med at det ikke er mig den er gal med, det er bare endnu en firmaledelse der ikke værdsætter deres medarbejderes talenter.