7
325
krydret_ismaskine

@feddit.dk

krydret_ismaskine 3 points 21 hours ago

Det burde slet ikke være nødvendigt med et offset, hvis folk ikke insisterede på at 2-3 km/t fra eller til var et spørgsmål om liv eller død.

80 km/t på instrumenterne er 80 km/t på vejen med en lille sikkerhedsmargin. Der er ingen grund til at spilde energi på at tænke mere over det.

path: 0 24384014 24398574, hotness: undefined, score: 3, children: 0
krydret_ismaskine 4 points 2 days ago

Det er et historisk efterslæb på elektrificering, vedligehold og investering i banenet og materiel der indhenter os med renters rente.

Og selvfølgelig den verdensfjerne ledelse i DSB.

path: 0 24380701, hotness: undefined, score: 4, children: 0
krydret_ismaskine 4 points 3 days ago

Et jakkesæt i rette størrelse og snit kan være ret komfortabelt og mindre varmt end man skulle tro, især i det rette stof til temperaturen.

Seersucker-bomuld, hør og let tropisk uld er både lette og luftige.

path: 0 24368000 24368522, hotness: undefined, score: 4, children: 0
krydret_ismaskine 4 points 3 days ago

DNF skal også kunne rumme folk der er pro hårde grænser, lavere skat og kongehus.

Det synes jeg egentlig også de gør, men dem der går ind for hårde grænser, lavere skat og kongehuset, vælger til dels selv organisationer som DNF fra da de synes det er alt for venstreorienteret at kære sig om naturen og klimaet.

path: 0 24352734 24360908 24361513, hotness: undefined, score: 4, children: 1
krydret_ismaskine 11 points 4 days ago

Jeg arbejder i IT og har gjort det i et par årtier, i større firmaer og nu i staten.

Den mest restriktive tøjpolitik jeg har mødt var noget i stil med at tøjet ikke måtte være hullet eller have stødende tekst/grafik, nok også noget med at det ikke måtte være for afslørende, så ikke noget med bar overkrop eller booty shorts.

På selve afdelingen kunne det godt være ret afslappet med shorts, posede t-shirts og sandaler, men hvis man skulle mødes med kunder var forventningen lidt højere. Der var det indforstået at man gik med almindelige sko, lange bukser og minimum en pæn ensfarvet t-shirt, men helst polotrøje eller skjorte.

Der var aldrig problemer med det, lederne gik selv mest i chinos og polo eller skjorte, og de fleste lå inden for nogle grader af det. Vores øvre ledelse gik alle i pæne bukser og skjorte, nogle gange helt jakkesæt, men slips var totalt bandlyst på ordre fra topchefen.

Nu i staten? Hvis bare du er påklædt er alle glade 😄

Jeg gik selv meget i band t-shirts og jeans/shorts før i tiden. Sidst i 20erne gik det dog op for mig at jeg måske skulle klæde mig lidt mere voksent, så nu lander jeg mest på chinos eller lignende og en god kvalitets-t-shirt, skjorte eller henley osv.

path: 0 24345338, hotness: undefined, score: 11, children: 0
krydret_ismaskine 4 points 6 days ago

DNS-filtre er gode fordi alt på dit netværk er omfattet, også der hvor man ikke kan installere en dedikeret adblocker.

Men i sagens natur kan de selvfølgelig kun lukke for hele domæner og ikke specifikke scripts og lignende. Og mange programmer og noget hardware (f.eks. Chromecast) ignorerer dit netværks DNS-indstillinger og/eller bruger DNS over HTTPS.

path: 0 24299503 24312248, hotness: undefined, score: 4, children: 1
krydret_ismaskine 1 point 5 days ago

Vi har mad, rest, plastik og pap/papir under køkkenvasken.

Metal, stort pap osv. smider vi direkte ud i skraldespandene udenfor. Glas samler vi sammen og kører på genbrugspladsen en gang hver 2. eller 3. uge.

Det fungerer ret fint.

path: 0 24331500 24331899 24333615, hotness: undefined, score: 1, children: 0
krydret_ismaskine 15 points a year ago

Såeh, fri snak...

Professionelt bagetip: I stedet for at pensle dit bagværk med æg, så prøv mayonnaise i stedet, evt fortyndet lidt med mælk til den rigtige konsistens.

Det lyder måske umiddelbart sært, men tænk over det – mayo er æg og olie, plus lidt eddike, sukker, måske sennep. Det giver en superflot bruning, og man spilder ikke et halvt æg når man f.eks. kun bager en enkelt portion boller.

path: 0 15853525, hotness: undefined, score: 15, children: 12
krydret_ismaskine 13 points a year ago

I Ullerslev på Østfyn kørte man med gratis busser i en del år indtil kommunesammenlægningen med Ørbæk og Nyborg, og introduktionen af rejsekortet.

Man regnede sig frem til at billetteringen kostede mere i administration end den bragte af indtjening.

path: 0 17572295 17572325 17572398 17572614 17573371, hotness: undefined, score: 13, children: 0
krydret_ismaskine 12 points 3 months ago

Der er mange interessante vinkler på emnet om venskab, naboskab, spontanitet og planlægning.

Foreningslivet har det svært. Der er ikke rigtig nogen, der gider at hænge ud på fredagsbaren og derhjemme er vi bange for, at nogen ringer på.

Hvor er det så, vi får ladet vores sociale batterier op?

Som introvert sætter jeg faktisk pris på at der ikke bliver ringet på døren mens jeg sidder i pyjamas på sofaen med min kop te en lørdag formiddag.

Til gengæld har jeg en masse ting jeg laver med vennerne, vi tager til quiz, spiller rollespil og brætspil, tager til koncerter og har mindst en hyggeaften om måneden med hjemmebag eller lignende, ofte med en whisky eller to også. Det er bare knapt så spontant pga. afstande og fordi flere par har børn nu.

path: 0 22656554, hotness: undefined, score: 12, children: 1
krydret_ismaskine 12 points 10 months ago

Vi er blevet lokket og forført ind i lukkede økosystemer med pangfarver og store fingervenlige brugerfladeelementer, computerverdenens svar på fingermaling.

Nu vil Google stramme nettet yderligere, for vi kan jo ikke have at almindelige mennesker bruger deres dyrt købte enheder sådan som de selv har lyst til, hvor de selv bestemmer hvordan deres data behandles og hvem den deles med.

Det eneste tilnærmelsesvis positive man kan sige om Google og Android er at Apple og iOS er endnu værre.

Vi mangler virkelig et alternativ inden for mobiltelefonverdenen der er åbent og giver mulighed for at installere præcis det styresystem man vil, ligesom vi kan på PCer.

path: 0 19085809, hotness: undefined, score: 12, children: 0
krydret_ismaskine 11 points a year ago

Umiddelbart skal jeg vist mest bare svede, og der er en masse havearbejde jeg skal have ordnet.

Ferie som sådan bliver først til september, hvor det er lidt køligere og færre børnefamilier 😊 Det bliver noget med Tyskland/Alsace/Nederlandene.

path: 0 17968875, hotness: undefined, score: 11, children: 3
krydret_ismaskine 11 points a year ago

Om føje år vil vi nedlaste videospil fra netværksbutikken Damp til vores datamats fastpladelager eller brikminde, og styre dem med en fornøjelsespind.

path: 0 16054385, hotness: undefined, score: 11, children: 13
krydret_ismaskine 11 points 4 months ago

Det er egentlig lidt trist at vi hænger så hårdt fast i tankegangen hvor kød er det centrale, og alt andet bare er tilbehør som kan undværes.

path: 0 22316042, hotness: undefined, score: 11, children: 13
krydret_ismaskine 11 points a year ago

Tillykke!

Og tak fordi du/I gider 😊

path: 0 16703479, hotness: undefined, score: 11, children: 0
krydret_ismaskine 11 points 4 months ago

Jeg blev fyret og fritstillet i denne uge.

Det kom som et lyn fra en klar himmel, for jeg havde rigeligt at se til og en klar plan for hele 2026 og godt ind i 2027. Jeg var og er vellidt og kendt som hjælpsom og en der kan sit kram, på tværs af hele firmaet og fra top til bund i hierarkiet.

Jeg er uden tvivl den der kender "min" applikation bedst og har, med en enkelt undtagelse (min mentor), oplært og trænet alle i firmaet der har arbejdet og arbejder med applikationen, i over 4 år.

Men sparekniven svinges og nearshoring er billigere end dygtige videnstunge medarbejdere i Danmark. Og da jeg selv har oplært alle der kunne tænkes at skulle løfte mine opgaver nu, et jeg overbevist om at min applikation er i gode hænder, når først støvet lige har lagt sig.

Jeg er egentlig mest bare skuffet over ledelsen, ikke rigtigt hverken sur eller depri eller fortvivlet. Jeg har allerede et par ansøgninger ude til nogle spændende stillinger, så jeg ser hvad der sker.

Og så har jeg lige fejret min 40 års fødselsdag sammen med familien 😊 Ren hygge, grin og røverhistorier over fantastisk mad og vin, det kan sgu noget.

Så trods alt fnidder med job og fyring er jeg positiv og afklaret med at det ikke er mig den er gal med, det er bare endnu en firmaledelse der ikke værdsætter deres medarbejderes talenter.

path: 0 22408571, hotness: undefined, score: 11, children: 4
krydret_ismaskine 10 points a year ago

Det virker for mig som en udgift der hovedsageligt vil ramme dem med færre penge på lommen som ikke har råd til en nyere bil.

Altså et decideret socialt skævt tiltag, som rammer mange uden et reelt alternativ til en ældre bil.

Fokus bør som altid være på at forbedre den offentlige transport før man evt. trækker tæppet væk under folk med få ressourcer.

path: 0 17536939, hotness: undefined, score: 10, children: 0
krydret_ismaskine 10 points a year ago

Shout out til Carsten Kanstrup for konsekvent at være den mest irriterende/underholdende kommentator på Version2/Ingeniøren/Radar.

Totalt ingeniørsyndrom – "jeg er den klogeste, mine ideer er de bedste, alt andet er skrammel og amatøragtigt, alle skal lytte til mig og sige hvor klog jeg er".

Hans tirader mod open source og alt der ikke er lavet af firmaer med enorme R&D-budgetter er på en side dybt underholdende, men også frustrerende fordi der desværre er så mange der tænker som ham – at ægte innovation og fremskridt kun kan ske i lukkede miljøer med proprietære løsninger, patenter og lukkede systemer.

Det er den slags konservativ stædighed vi kæmper imod.

path: 0 16399698, hotness: undefined, score: 10, children: 0
krydret_ismaskine 10 points 9 months ago

I stedet for at lade alt fokus være på Charlie Kirk, som på ingen måde fortjener så meget opmærksomhed, så husk i stedet på Melissa Hortman som blev skudt af en fanatisk Trump-støtte i juni i år.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Melissa_Hortman

path: 0 19325615, hotness: undefined, score: 10, children: 10
krydret_ismaskine 10 points a year ago

That's wildly misrepresenting the mainline Dem platform.

Bernie Sanders would be a centrist or social democrat in a general European perspective and most Dems are to the right of that, in some cases very much so.

path: 0 16025176 16025361, hotness: undefined, score: 10, children: 0

thanks for using Leebra!

go to feed...