9. november kl. 16.00 - 17.00 på “Pladsen ved Føtex” ved Vestergade / Overgade

8 months ago by Racismefri By - Odense to c/odense

  1. november kl. 16.00 - 17.00 på “Pladsen ved Føtex” ved Vestergade / Overgade

Kom og deltag i en meningsfuld markering af årsdagen for November-pogromerne (også kendt som Krystalnatten), som nazisterne i Tyskland iværksatte den 9. november 1938.
Kom og tænd en fakkel eller lys for vores fælles håb om en fredelig og retfærdig fremtid.

https://dukop.dk/da/event/8671/

@odense
#odense

load all comments
StunningKruger 6 points 8 months ago

Så meget som jeg afskyr nazismen, så afskyr jeg også at nogle af os er gået i den ekstreme modsatte grøft og ingen problemer kan se i at masseimportere mennesker til et lille land som Danmark fra kulturer og med religioner der er så åbenlyst inkompatible med de værdier der har gjort Danmark til et godt sted at leve.

path: 0 19894133, hotness: undefined, score: 6, children: 16
regirkrusatsat 6 points 8 months ago

Bare et par spørgsmål, så jeg kan forstå din kommentar lidt mere :-)

Hvilke erfaringer har du med de personer som er blevet "masseimporteret"? Kan du uddybe hvad du mener med den "ekstreme modsatte grøft"?

path: 0 19894133 19894458, hotness: undefined, score: 6, children: 15
StunningKruger 4 points 8 months ago

Det er en lidt større debat vi bevæger os ind i her, som jeg ikke helt ved om jeg orker en søndag eftermiddag. Men Jeg vil prøve at gøre det kort:

Jeg tror ikke det er tilfældigt at det udelukkende er synagoger der har brug for døgnovervågning af soldater med maskingeværer i Danmark. Og jeg tror heller ikke det er tilfældigt at det kun er politikere på højrefløjen der har brug for PET beskyttelse. Nogle er mere voldsparate end andre, og det tror jeg vi bør lære af. Men begge grøfter er giftige for et vel-afbalanceret samfund som Danmark.

path: 0 19894133 19894458 19894628, hotness: undefined, score: 4, children: 14
snue 8 points 8 months ago
path: 0 19894133 19894458 19894628 19896333, hotness: undefined, score: 8, children: 11
President_Pyrus 1 point 8 months ago

Meget enig. I dag er det heldigvis kun et fåtal af partierne, fx Radikale og Enhedslisten, der stadig lukker øjnene for problemerne.

Jeg siger langt fra at det er alle på venstrefløjen, men der er altså et mindretal der er ødelæggende for demokratiet. I mine kredse siger vi ofte at den tolerante venstrefløj ikke er så tolerant igen.

path: 0 19894133 19894458 19894628 19895041, hotness: undefined, score: 1, children: 1
odense

@feddit.dk

login for more options
143
11
1

For indhold relateret til Fyns største by.

go to feed...