Vores køkkenhane stod af i morges, bogstaveligt talt. Der er ikke umiddelbart knækket noget, så kan man "skrue" den på igen, eller skal det hele udskiftes? Nogen der har nogen erfaringer?
Er der andre muligheder end at skifte hele armaturet?
6 days ago by Underbroen to c/spoergsmaal_og_svar
Vores køkkenhane stod af i morges, bogstaveligt talt. Der er ikke umiddelbart knækket noget, så kan man "skrue" den på igen, eller skal det hele udskiftes? Nogen der har nogen erfaringer?
Helt sikkert! Her er ingen møtrik, det ser ud som om, den er blevet skruet af over tid, men gevindet er intakt. Problemet er, at jeg ikke skrue den rundt, uden at den rammer væggen bagved. Jeg føler, at jeg overser et eller andet hack...
Ja, okay, det er lidt skørt, at den kan arbejde sig fri uden at kunne blive skruet på igen. Jeg er slet ikke på nogen måde VVS'er, men måske kan du skrue hanen løs nedefra, så du kan vinkle den lidt væk fra væggen og skrue hanen på? Der burde stikke sådan en halvlang bolt ud under bordet med en møtrik på. Nogle gange kan man skrue den med fingrene, men hvis man ikke kan det, så skal man vist have mere eller mindre specialiseret værktøj, alt efter hvor trangt der er bag vasken. I hvert fald har det ikke noget med vandet at gøre, så det burde være noget, du fint kan lirke lidt med uden at frygte, at der står vand ud over det hele, så længe du ikke begynder at skrue på vandslangerne, der går op i hanen.
Start med at tage det hele af ved at skrue møtrikken af nedenfra.
Så kan du se om du kan sætte hanen på igen, inden du monterer det samlede armatur igen.
Måske kan man få reservedele til lige den model, men det kan næppe svare sig. De har det med at koste mere end et nyt armatur.
Jeg vil give det et skud, men grøntsagsvasken sidder i vejen - og så såvidt jeg kan se, er den "støbt" på, så jeg kan ikke lige fjerne den. Jeg må se nærmere på det!
@feddit.dk
Her kan du spørge andre brugere om lige hvad du vil. Intet spørgsmål er for småt og der findes ingen dumme spørgsmål.
go to feed...
@feddit.dk
Her kan du spørge andre brugere om lige hvad du vil. Intet spørgsmål er for småt og der findes ingen dumme spørgsmål.
go to feed...
Vores køkkenhane har en møtrik af en art rundt om der, hvor din hane er hoppet af, som jeg lige skal stramme med et par dages mellemrum - bare lige med fingrene når man alligevel er der. Ellers tror jeg også, hanen hopper af. Jeg vil tro, at hvis du kan skrue din på igen, og der ikke kommer vand ud i samlingen, så er det ok?
save