Hvor mange skraldespande er for mange, når vi skal sortere vores affald? [DF, V, LA I KBH foreslår at gå fra 7 til 4]
5 days ago by SorteKanin to c/koebenhavn
Jeg forstår, at det er en ting. Min oplevelse af sorteringen er bare som noget tilfredsstillende fremfor et irritationsmoment. Inde i huset har vi små rum under vasken til hver kategori - pånær metal og glas, som vi smider ud hver aften. Skraldet sorteres og bæres ud, som hvert rum trænger.
Det føles godt, ikke at kyle alt i samme spand, og at affaldet overdrages ordentligt til skraldemændene og genbrugsanlægget.
Vi har mad, rest, plastik og pap/papir under køkkenvasken.
Metal, stort pap osv. smider vi direkte ud i skraldespandene udenfor. Glas samler vi sammen og kører på genbrugspladsen en gang hver 2. eller 3. uge.
Det fungerer ret fint.
@feddit.dk
For indhold relateret til Danmarks hovedstad.
go to feed...
@feddit.dk
For indhold relateret til Danmarks hovedstad.
go to feed...
Vi sorterer til tre skraldespande udendørs med i alt fem rum + farligt gods. Ikke svært. Fungerer fint.
Det er tilfredsstillende, at især madaffaldet sorteres for sig.
save