Hvor mange skraldespande er for mange, når vi skal sortere vores affald? [DF, V, LA I KBH foreslår at gå fra 7 til 4]

5 days ago by SorteKanin to c/koebenhavn

Flere partier på Københavns Rådhus vil gerne bringe antallet af skraldespande, som københavnerne skal sortere deres affald i, ned fra syv til fire.
load all comments
farsinuce 4 points 5 days ago

Vi sorterer til tre skraldespande udendørs med i alt fem rum + farligt gods. Ikke svært. Fungerer fint.

Det er tilfredsstillende, at især madaffaldet sorteres for sig.

path: 0 24331500, hotness: undefined, score: 4, children: 4
Klorofyl 4 points 5 days ago

Synes det irriterende er alle kategorierne inde i køkkenet

path: 0 24331500 24331899, hotness: undefined, score: 4, children: 3
farsinuce 3 points 5 days ago

Jeg forstår, at det er en ting. Min oplevelse af sorteringen er bare som noget tilfredsstillende fremfor et irritationsmoment. Inde i huset har vi små rum under vasken til hver kategori - pånær metal og glas, som vi smider ud hver aften. Skraldet sorteres og bæres ud, som hvert rum trænger.

Det føles godt, ikke at kyle alt i samme spand, og at affaldet overdrages ordentligt til skraldemændene og genbrugsanlægget.

path: 0 24331500 24331899 24332308, hotness: undefined, score: 3, children: 1
krydret_ismaskine 1 point 5 days ago

Vi har mad, rest, plastik og pap/papir under køkkenvasken.

Metal, stort pap osv. smider vi direkte ud i skraldespandene udenfor. Glas samler vi sammen og kører på genbrugspladsen en gang hver 2. eller 3. uge.

Det fungerer ret fint.

path: 0 24331500 24331899 24333615, hotness: undefined, score: 1, children: 0
koebenhavn

@feddit.dk

login for more options
302
58
31

For indhold relateret til Danmarks hovedstad.

go to feed...