Sverige truer med at blokere Tesla FSD [Full Self-Driving] i EU
2 days ago by SorteKanin to c/teknologi
I Tesla FSD kan føreren indstille en såkaldt “Speed Offset”. Funktionen gør det muligt at lade bilen køre hurtigere end den registrerede fartgrænse med et selvvalgt tillæg.
Tænker at hvis biler bare kørte efter GPS hastighed ville det ikke være nødvendigt med et offset for de fleste bilister.
Det burde slet ikke være nødvendigt med et offset, hvis folk ikke insisterede på at 2-3 km/t fra eller til var et spørgsmål om liv eller død.
80 km/t på instrumenterne er 80 km/t på vejen med en lille sikkerhedsmargin. Der er ingen grund til at spilde energi på at tænke mere over det.
Strejken i Sverige er i øvrigt stadig i gang på tredje år.
Hverken Tesla eller IF Metall giver sig, og ingen af dem mangler penge til at holde den kørende.
Desværre så er det stadig muligt for Tesla at sælge biler i Sverige på trods af strejken. Der må hårdere midler i brug. Problemet er bare at det jo kun er et fåtal som arbejder der i det hele taget, så det er måske svært at lave en sympatisk aktion, og kunderne tilsyneladende er ligeglade.
Jeg synes det er en vigtig sag for Sverige, da det vil danne præcedens, og det ønsker jeg absolut ikke skal falde til Tesla's side, uanset hvad man så synes om bilerne.
@feddit.dk
For debat og nyheder omkring teknologi af alle former.
go to feed...
@feddit.dk
For debat og nyheder omkring teknologi af alle former.
go to feed...
De behøver skam ikke at true med det. De skal bare gøre det! Og Danmark burde også.
save