Urt
8
352
Urt

@feddit.dk

Urt 19 points a year ago

I min mening for børn ikke ar på sjælen af mainstream porno…

Jeg har aldrig helt forstået hvorfor det er så legalt at forherlige vold, mens nøgenhed og sex, som i bund og grund kan være noget vidunderligt, i modsætning til at blive tævet, konstant møder modstand.

path: 0 18558874, hotness: undefined, score: 19, children: 14
Urt 18 points a year ago

Tillykke! 🤘🎈

Det er dejligt med et godt sted at være, med go' stemning 😊

path: 0 16702963, hotness: undefined, score: 18, children: 0
Urt 14 points a year ago

Jeg startede min uge med et kort varslet møde på mit arbejde - her blev vi informeret om at vores leder trækker sig.

Vedkommende nåede at være der næsten hele 3 måneder - Det er nr.6 i rækken på 6år, så den næste bliver nr.7.... Kan mærke jeg begynder at have det sådan lidt " kan vi ikke bare kører det uden ugens gæst??" 🙄

Til gengæld er vejret dejligt og jeg har sommerferie om en uge ☀️

path: 0 18045201, hotness: undefined, score: 14, children: 3
Urt 14 points a year ago

Jeg elsker konceptet om folkeskolen og jeg håber inderligt at vi for rettet op på det. Mulighed for uddannelse og en god fremtid er essentielt for et værdigt og lige samfund.

path: 0 17914781, hotness: undefined, score: 14, children: 24
Urt 14 points a year ago

Jeg normalt god til at ligge en følelsmæssig distance til når verden er fucked up... men det her gør mig nu alligevel noget dårligt til mode.

Trump giver mig associationer til en stereotyp bølle i skolegården. Selvom jeg ikke er overrasket over opførelsen er det sgu lidt håbløst, at så magtfuld en mand opføre sig sådan.

path: 0 15376054, hotness: undefined, score: 14, children: 0
Urt 14 points a year ago

Jeg bor på landet. Ræven tager mine høns, vis ikke grævling gør, eller måren. Rådyr æder mine nyplantede træer, vis ikke musen tager barken i bunden. Muldvarpen eller mosegrise rasere min køkkenhave i tæt samarbejde med dræbersneglenes slimede hær... rovfuglene dykket ned og tager nyudklækkede kyllinger og kattekillinger osv... osv... det er irriterende, men de har lige så meget ret til verden som mig - samme med ulven, kommer de vandrene så er det hvad det er.

Det skal siges at jeg ikke er afhængig af mit landbrug, det er et forsøg på selvforsyning og livskvalitet. Det har kun indvirken på min økonomi i det omfang jeg sparer eller investerer i det. Men det er min grundholdning at vi ikke har førsteret på naturen over andre dyr. Ræven lever hønsebonden med fordi den altid har været her. Ulve er en debat fordi det er lykkes os at fordrive den en gang. Jeg synes det er det rigtige at lade den blive, og jeg synes det rigtige er værd at gøre selvom det kan være svært, og betyder en omtænkning på visse områder.

path: 0 17336656, hotness: undefined, score: 14, children: 9
Urt 13 points a year ago

Præcis, i så mange henseender - privat og på arbejdet

path: 0 18199159 18199239, hotness: undefined, score: 13, children: 0
Urt 13 points a year ago

Jeg har enorm respekt for de mennesker, der tør stå frem og påpege, når noget er helt skævt – uanset branche. Det kræver mod at gå op imod et tungt system, der ofte nægter enhver form for ansvar.

Pres ovenfra, urimelige handlemuligheder/begrænsninger der hæmmer faglighed, ulogiske og ineffektive IT-systemer, samt tiltag der er alt for fjerne fra virkeligheden, gennemsyre mange områder i det offentlige. Jeg håber, der bliver råbt højt og længe nok til, at de øverste beslutningstagere ikke har andet valg end at lytte - lytte oprigtigt.

path: 0 15951058, hotness: undefined, score: 13, children: 0
Urt 12 points a year ago

Jeg ved ikke, om jeg bliver mest ked af det, bekymret eller vred – måske en lige del af det hele. En 18-årig drengs liv er blevet alvorligt forringet, fordi voksne, uddannede mænd ikke kunne styre sig.

Jeg er sikker på, at der findes årsager og forklaringer på deres inkompetence – men det bliver aldrig i orden. Det kan forklares, men aldrig undskyldes.

At forkorte politiets uddannelse, nedprioritere efteruddannelse og forringe normeringer er noget af det dummeste, man kan gøre. Der bør i stedet tilføres ressourcer, fokus og stilles høje krav til den udøvende magt.

Én enkelt historie af den her karakter er allerede én for mange – og vi er langt forbi det punkt.

path: 0 18083946, hotness: undefined, score: 12, children: 0
Urt 12 points a year ago

I lørdags holdt vi børnefødselsdag.

Vi tog 19 børn med ud i en bålhytte i skoven (som jeg – til min mands store frustration – hele tiden kom til at kalde et shelter). Menuen stod på bålpølser, kakao og skumfiduser, og underholdningen var en kort skattejagt samt masser af mudder, åløb og simple gynger – det var et hit! Når altså ikke røgen træk tåre fra både børn og voksne i hytten.

Tre forældre måtte tage hjem med gennemblødte og mudrede sko i plastikposer, mens alle fik en solid bållugt og røde kinder med sig.

Det var i lørdags, men her til aften synes jeg stadig at gangen lugter af bål – og jeg er helt færdig. Skøn, men hård weekend… Kunne godt bruge en fridag ovenpå den 😅

path: 0 15963794, hotness: undefined, score: 12, children: 4
Urt 12 points a year ago

Har i flere uger prøvet at arrangere en fisketur på arbejdet, som aktivitet. I dag lykkedes det så. Jeg sidder pt. I solen i naturens lækre omgivelser og ser på gutterne være ude med snøren - 100% indsatsen værd. At fange noget ville dog være et plus (især fordi jeg har glemt frokosten) så kryds gerne fingre 😁

path: 0 16074407, hotness: undefined, score: 12, children: 4
Urt 12 points 9 months ago

For vi har jo alle prøvet den store skuffelse til grillfesten da vi opdagede der intet ko var i ærtebøfferne!

Eller dengang vi dyrkede bøftomater og hestebønner...

/s

path: 0 19826298, hotness: undefined, score: 12, children: 4
Urt 12 points a year ago

20230225_13180520230113_175137

path: 0 15490792, hotness: undefined, score: 12, children: 0
Urt 12 points a year ago

Jeg er skuffet...

Hans spindokter agtige retorik ændre ikke faktummet at de har efterladt deres værdier for forretningens skyld.

path: 0 16910567, hotness: undefined, score: 12, children: 1
Urt 12 points a year ago

Er lige kommet hjem fra en tur til Sverige med manden og ungerne. Naturen var som altid skøn og især den ældste kunne ikke få nok af at bade i de røde søer.

Inspireret af @Nangijala@feddit.dk deler jeg også lidt naturskønne billeder derfra 😊

10000016731000001672100000167010000016691000001667

path: 0 18336451, hotness: undefined, score: 12, children: 0
Urt 11 points a year ago

Det var aldrig faldet mig ind at anmelde det som en arbejdsskade, hvis jeg selv var faldet under hjemmearbejde – jeg ville nok tænke: "Mit hjem, mit ansvar."

Men samtidig dækker arbejdet jo, hvis der sker mig noget, mens jeg fx går tur med en borger eller handler ind i arbejdsøjemed – og de steder har arbejdsgiveren jo heller ikke kontrol over.

path: 0 16810349, hotness: undefined, score: 11, children: 1
Urt 11 points 10 months ago

Vi har ikke kun mistet en dygtig formidler, der på smukkeste vis formåede at inkludere stort set alle samfundslag i komplekst stof, men også et gennemført sympatisk menneske, som man ikke kunne lade være med at holde af - selv på afstand.

Jeg kan ikke andet end at istemme at det er en virkelig sørgelig nyhed...

path: 0 18738984, hotness: undefined, score: 11, children: 0
Urt 11 points a year ago

Absolut, lige nu står den i vindueskarmen og spreder budskabet

path: 0 15054603 15054641, hotness: undefined, score: 11, children: 0
Urt 11 points a year ago

Jeg filter jo – også andet end fuckfingre – og er vild med at lave trolde. De skal helst være så dellede, stornæsede og beskidte at se på som muligt, gerne med svampe, der gror på dem. Derudover laver jeg nogle, jeg kalder "skumlinger", som bare er lidt mere skumle udgaver af noget andet.

Jeg har altid malet og tegnet og har også freelancet med det i en periode. Derudover arbejder jeg med ler og forskelligt garnhåndværk – generelt er jeg ret vild med skabende processer.

Jeg går meget op i naturen, både at bevare den og bruge den. Jeg sanker efter sæson og konserverer diverse råvarer. Derudover har jeg en nyttehave og holder nyttedyr i svingende omfang.

Sidste år fik vi den brillante idé at give vores datter et akvarium med fisk i gave... Det har resulteret i, at jeg nu har en delvist ufrivillig akvariehobby.

Jeg elsker at smage ny og gerne mærkelig eller anderledes mad. Jeg er vokset op med, at vi én gang om året havde noget, vi kaldte "mærkeligt mad-dag". Det gik ud på, at vi besøgte små butikker med anderledes varer, fandt mindst én ting, vi aldrig havde prøvet før, og lavede noget med den.

Jeg interesserer mig for spiritualitet og overtro – dog ikke på den måde, at jeg selv tror på det. Jeg elsker fantasien i det og synes også, det er spændende fra en antropologisk vinkel.

Jeg har intentioner om at udvikle flere hobbyer i fremtiden, såsom brygning, neglekunst, bagning og pyntning. Fermentering har jeg allerede eksperimenteret lidt med – blandt andet kombucha og kefir.

path: 0 15464887, hotness: undefined, score: 11, children: 4
Urt 11 points a year ago

Eller også er man nød til, mod ens principper, at blive på platformen fordi forældrerådet i ens barns klasse tror at FB er verdens navle og det eneste sted at dele sociale klasseaktiviteter. På tros af konstante opfordringer til at bruge skolens platform.

Ikke at jeg er mega irriteret over det /s

path: 0 18419309 18419431 18421193, hotness: undefined, score: 11, children: 13

thanks for using Leebra!

go to feed...