[2026-03-26] Madtorsdag

3 months ago by AutoMod to c/mad

Dette er tråden, hvor man kan snakke løst og fast om alt der har med mad at gøre.

Hvad har du lavet i ugens løb, og hvad står menuen på i weekenden? Uanset om menuen er pasta med ketchup eller créme brûlée, er man velkommen til at dele det

Denne tråd oprettes automatisk af botten hver torsdag kl 6.

Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @President_Pyrus@feddit.dk .

God lille-fredag og bon appétit!

Tralle 12 points 3 months ago

Butter Chicken!

path: 0 22874786, hotness: undefined, score: 12, children: 3
hefulgafugl 6 points 3 months ago

Den ser dæleme flot ud! Gennemført med både raita, naan og koriander. Er den med Cashewnødder?

path: 0 22874786 22875731, hotness: undefined, score: 6, children: 1
Tralle 5 points 3 months ago

Selvfølgelig 🙂

Det var nu ikke helt Naan. Havde ikke tid til at bage selv så købte nogle pitabrød fra frost og gav dem noget smør og hvidløg/koriander. Det færdigbagte naan de havde i supermarkedet var stoppet med tilsætningsstoffer.

path: 0 22874786 22875731 22876473, hotness: undefined, score: 5, children: 0
bobslaede 4 points 3 months ago

Wow!

path: 0 22874786 22875085, hotness: undefined, score: 4, children: 0
plc 9 points 3 months ago path: 0 22874723, hotness: undefined, score: 9, children: 1
bobslaede 4 points 3 months ago

Den er jeg faldet over nogle gange efterhånden. Måske herinde.
Nu kommer den altså på madplanen til snart!

path: 0 22874723 22875078, hotness: undefined, score: 4, children: 0
hefulgafugl 7 points 3 months ago

Ha, jeg skal ud og spise i dag!

path: 0 22874235, hotness: undefined, score: 7, children: 3
Underbroen 4 points 3 months ago

Arhmen mad som andre har lavet på en hverdag er det bedste koncept. Hvor skal du hen/hvilken slags køkken? Noget spændende?

path: 0 22874235 22874746, hotness: undefined, score: 4, children: 2
hefulgafugl 3 points 3 months ago

Madklubben, noget med et tilbud med inkluderet øl og vin, min kammerat siger at det aldrig har skuffet ham. Men ugens madlavnings succes...

Her er madplanen:

Mandag: Kylling med herbes de provence, bagte persillerødder og løg, nye kartofler, buere blanc, spidskåls/persille-salat og Vinagrette.

Tirsdag:Spinat/ærte/feta-tærte, fuldkornsbund og så fik den en hel pakke revet mozarella ovenpå for hvorfor ikke, grønne bønner og vinagrette til.

Onsdag: Lasagne med svampe og cherrytomater. Jeg bagte de friske svampene i ovnen og blendede dem og de udblødte svampe med udblødningsvandet fra de tørrede svampe og en dåse tomater inden de kom i sovsen. Tomatsovsen blev på løg, bladselleri, timian og Muttis cherrytomater på dåse, hvilket smagte godt men de lider som alle hele tomater i varm mad af at være netop varme. Jeg havde ikke så meget mælk så bechamelsovsen blev på mælk/fløde/vand. Jeg sørgede for at rive parmesan i hvert lag, den fik også en pose mozarella ovenpå. Den blev godt høj!

Jeg kan ikke rigtig frigøre mig fra bekymringen om at de har tilsat kartoffelmel til den revne mozzarella, jeg tænker det fucker med konsistensen af min pizza/tærte/lasagne, det jævner vel vandet der trækker ud af osten?? Hvorfor kan jeg ikke købe hel tør mozarella i noget supermarked?

*Edit. Jeg er stadig ikke helt skarp i formatteringen af tekst åbenbart.

*Edit2. Jeg kan se at jeg heller ikke er helt skarp til at skrive noget der sprogligt giver mening.

path: 0 22874235 22874746 22875719, hotness: undefined, score: 3, children: 1
hefulgafugl 2 points 3 months ago

Boblerne var ikke gode men ok. Svinekæberne, sovsen og salaterne derimod var lige i øjet.

path: 0 22874235 22874746 22875719 22890090, hotness: undefined, score: 2, children: 0
SorteKanin 2 points 3 months ago

Spiste sushi ad libitum i går. For satan man er proppet bagefter, men det smager jo godt.

path: 0 22888112, hotness: undefined, score: 2, children: 0
mad

@feddit.dk

login for more options
158
231
20

For billeder, spørgsmål, diskussioner og alt relateret til mad og drikke - lige hvad madhjertet begærer!

Opslag på fællesskabet skal være relateret til mad eller drikke, og opslag og kommentarer skal altid overholde feddit.dk's regler.

Hvis du har problemer med at uploade dit billede er det nok større end 10 MB (lagerplads er dyrt). Prøv eventuelt at konvertere billedet til webp, eller upload til catbox.moe i stedet og post et link til billedet i stedet for at uploade det.

go to feed...