[2026-05-07] Madtorsdag

2 months ago by AutoMod to c/mad

Dette er tråden, hvor man kan snakke løst og fast om alt der har med mad at gøre.

Hvad har du lavet i ugens løb, og hvad står menuen på i weekenden? Uanset om menuen er pasta med ketchup eller créme brûlée, er man velkommen til at dele det

Denne tråd oprettes automatisk af botten hver torsdag kl 6.

Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @President_Pyrus@feddit.dk .

God lille-fredag og bon appétit!

libach81 7 points 2 months ago

Tidligere på ugen stod menuen på Mole Rojo med pulled kylling, og i aften bliver det Asado en barbacoa lavet på oksetunge i majs tortillas.

path: 0 23607376, hotness: undefined, score: 7, children: 3
Tralle 4 points 2 months ago

Lækkert!

Laver du selv dine tortillas? Eller så er det en anbefaling her fra til at gøre det!

path: 0 23607376 23608505, hotness: undefined, score: 4, children: 2
libach81 4 points 2 months ago

Nu er jeg så heldig at der er et supermarked tæt på mig der importerer fra Mexico, så de kommer rimeligt tæt på og er milevidt fra de der standard Santa Maria. Men ellers ja, de er bedst hjemmelavede.

path: 0 23607376 23608505 23609229, hotness: undefined, score: 4, children: 1
Tralle 3 points 2 months ago

Her ude i provinsen er det Santa Maria eller et eller andet Salling/discount halløj.

Så giver det mere mening at købe noget masa og lave dem selv. Så kan man også få dem med blå majs 🙂

Og keder man sig så laver man ekstra mange, som man så lige kommer til skære lidt i stykker og taber i det gyldne gyldne hav til de er sprøde og så lidt guaca til😊

path: 0 23607376 23608505 23609229 23613128, hotness: undefined, score: 3, children: 0
bobslaede 7 points 2 months ago

Jeg fik lavet rabarber crumble i weekenden. Det er ynglings!
Shakshuka i går, også rigtig god.
Denne weekend håber jeg at få lavet Okonomiyaki :) Det glæder jeg mig til.

rabarber crumble

path: 0 23606164, hotness: undefined, score: 7, children: 11
President_Pyrus 6 points 2 months ago

Jeg lavede også rabarcrumble i fredags. Det er virkelig en skøn dessert, men det gælder om at holde sig til mens butikkerne faktisk har rabarber!

path: 0 23606164 23606602, hotness: undefined, score: 6, children: 10
bobslaede 7 points 2 months ago

Yes! Mine forældre har heldigvis i haven, så om en måneds tid eller lignende kan jeg høste hos dem, og lave det igen.
Overvejer også om ikke jeg skulle lave et bed med nogen. Det er skønt!

path: 0 23606164 23606602 23606696, hotness: undefined, score: 7, children: 8
CarstenBoll 4 points 2 months ago

Jeg har så mange rabarber allerede at jeg er nervøs for om jeg overhovedet kan få dem brugt.

path: 0 23606164 23606602 23606696 23608480, hotness: undefined, score: 4, children: 5
Tralle 4 points 2 months ago

Trifli

Tærter

Og så er is på rabarber bare lækkert, men obs på syren, den kan godt få fløden til at klumpe :)

path: 0 23606164 23606602 23606696 23608480 23609107, hotness: undefined, score: 4, children: 3
bobslaede 4 points 2 months ago

Crumble hver dag :)
Saftevand er også rigtig godt!
Syltetøj!

path: 0 23606164 23606602 23606696 23608480 23608690, hotness: undefined, score: 4, children: 0
Tralle 4 points 2 months ago

Vores rabarberbed skal lige have et år eller to mere før vi kan begynde at høste.

3 forskellige sorter.

Det er virkeligt en nem plante at holde, den udkonkurrerer nærmest al ukrudt.

Fat i en stikling, eller hvad man kalder et stykke rod, og i gang i efteråret. Sådan her

Rabarber er bare fantastisk.

path: 0 23606164 23606602 23606696 23608533, hotness: undefined, score: 4, children: 1
bobslaede 3 points 2 months ago

Jeg må i gang til efteråret!

path: 0 23606164 23606602 23606696 23608533 23608704, hotness: undefined, score: 3, children: 0
Tralle 5 points 2 months ago

Har du en terasse så kan du fint holde den i en stor krukke

path: 0 23606164 23606602 23608576, hotness: undefined, score: 5, children: 0
mad

@feddit.dk

login for more options
158
231
20

For billeder, spørgsmål, diskussioner og alt relateret til mad og drikke - lige hvad madhjertet begærer!

Opslag på fællesskabet skal være relateret til mad eller drikke, og opslag og kommentarer skal altid overholde feddit.dk's regler.

Hvis du har problemer med at uploade dit billede er det nok større end 10 MB (lagerplads er dyrt). Prøv eventuelt at konvertere billedet til webp, eller upload til catbox.moe i stedet og post et link til billedet i stedet for at uploade det.

go to feed...