[2026-05-15] Fri snak fredag

a month ago by President_Pyrus to c/fedditdk

pomfritten 15 points a month ago

Langt om længe er et af pindsvinene vågnet 😀.
Vi var lige ved at overse det, fordi den ene ræv var på besøg samtidigt 🦊

path: 0 23748791, hotness: undefined, score: 15, children: 2
SorteKanin 4 points a month ago

Hvor sødt, hvad ligger i ud til dem?

path: 0 23748791 23748967, hotness: undefined, score: 4, children: 1
pomfritten 5 points a month ago

Der er katte tørfoder i skålene og vand i skålen til højre.
Der går ~10kg foder på en måned.

path: 0 23748791 23748967 23749164, hotness: undefined, score: 5, children: 0
President_Pyrus 14 points a month ago

#*!&$@#% så driller serveren sgu igen...

path: 0 23746693, hotness: undefined, score: 14, children: 3
VonReposti 10 points a month ago

Jeg er glad for jeg ikke er den eneste. Takket være AI boblen, så kører min app server stadig med Haswell og 16GB RAM. Ironisk nok har min nye storage server 64GB og den laver ikke andet end at servere filer til app serveren.

Hardwaren i app serveren har set bedre dage. Med cirka 2-4 ugers mellemrum får den en kernel panic. Jeg håber jeg kan få den til at leve et år mere, så jeg ikke skal gå på kompromis med komponenter.

path: 0 23746693 23747177, hotness: undefined, score: 10, children: 2
President_Pyrus 3 points a month ago

Jeg opdaterede Unraid til version 7.2.6. Efter genstart opdagede jeg så ikke at den faktisk ikke havde bootet. Da jeg så remotede ind på den (JetKVM er fantastisk!), så kunne jeg se at den sagde Boot Failure, og var gået ind i bios. En nulstilling af bios indstillinger, som den selv foreslog, hjalp dog, og jeg kom ind.

Jeg kører heldigvis ikke Haswell længere. Denne server har en Skylake (i5 6600K), og min storage server har en Ryzen 5 5600X, samt en GTX 1070 til hardware acceleration. Jeg går dog også og pønser lidt på en opgradering på sigt, så jeg kan få opgraderet hele mit LAN netværk til 10 GbE. Det kræver dog at jeg får min server ud af mit mini rack, som det pt. bor i, så jeg får plads til en switch mere. Det ville så være smart at opgradere den samtidig til noget lidt nyere hardware - også så jeg kan udnytte at Unraid nu understøtter boot fra SSD :)

path: 0 23746693 23747177 23767386, hotness: undefined, score: 3, children: 1
VonReposti 4 points a month ago

Det er lidt bedre end mine sporadiske kernel panics :p Her er mine IP KVM'er også uundværlige. Jeg anskaffede dem faktisk fordi de kernel panics blev bekymrende og en genstart kræver LUKS kodeord. Så der var ingen server indtil jeg fysisk kunne tilgå den. Men GL-INET havde en kickstarter og så tænkte jeg at det var på tide at få installeret KVM'er.

10GbE har også længe været en drøm for mig, men jeg gik så ned af mass-storage vejen, så budgettet tillod ikke netværksopgradering i denne omgang. Jeg håber det lykkes for dig, min kammerat elsker hans fiber-setup!

path: 0 23746693 23747177 23767386 23768823, hotness: undefined, score: 4, children: 0
drkt 13 points a month ago

Jeg elsker den her type regn, hvor det ikke regner hele tiden, men der er også massere af sol imellem.

path: 0 23753451, hotness: undefined, score: 13, children: 0
pomfritten 7 points a month ago path: 0 23746758, hotness: undefined, score: 7, children: 1
Underbroen 5 points a month ago

Jeg smilede mig vej igennem hele videoen; det' godt nok hyggeligt (de andre to fra Danmark var også sjove)!

path: 0 23746758 23746846, hotness: undefined, score: 5, children: 0
Tralle 2 points a month ago

Der hujes

path: 0 23770753, hotness: undefined, score: 2, children: 0
fedditdk
fedditdk

@feddit.dk

login for more options
1423
883
131

Et meta-forum for nyheder, meddelelser og debatter omkring Feddit.dk i sig selv.

Man er også velkommen til at poste her hvis der ikke er nogen andre fællesskaber der passer.

go to feed...