[2026-05-28] Madtorsdag

a month ago by AutoMod to c/mad

Dette er tråden, hvor man kan snakke løst og fast om alt der har med mad at gøre.

Hvad har du lavet i ugens løb, og hvad står menuen på i weekenden? Uanset om menuen er pasta med ketchup eller créme brûlée, er man velkommen til at dele det

Denne tråd oprettes automatisk af botten hver torsdag kl 6.

Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @President_Pyrus@feddit.dk .

God lille-fredag og bon appétit!

Klorofyl 9 points a month ago

Har lidt forskelligt jeg gerne vil dele.

Lynstegt blæksprutte. Vi køber dem hele og renser selv blæk osv ud. God underholdning med ungerne.

Stegepanden skal være super varm. Hvis man tilbereder for langsomt bliver de seje og der kommer ingen stegeskorpe.

En lækker og billig ret af grødris. Kan ikke huske hvad den hedder.

Æg fra moskusænder. Blommerne er meget store og mere kremede end fra hønseæg.

path: 0 23963451, hotness: undefined, score: 9, children: 8
Tralle 3 points a month ago

Blæksprutte er konge! Ser dælme godt ud det der

path: 0 23963451 23963530, hotness: undefined, score: 3, children: 2
Klorofyl 5 points a month ago

Blæksprutte er konge!

Og noget vi har en del af i de danske farvande. Det er noget med at de primært er bifangst. Det er faktisk synd vi ikke har tradition for at spise dem.

path: 0 23963451 23963530 23963937, hotness: undefined, score: 5, children: 1
Tralle 4 points a month ago

Jep.

Jeg tænker det kan være fordi de kan lugte lidt specielt.

Eller hvert fald en del af det

path: 0 23963451 23963530 23963937 23964430, hotness: undefined, score: 4, children: 0
FlapKap 3 points a month ago

Okay hvor får man sådan nogle moskusænderæg henne? Det ser jo ordentligt lækkert ud

path: 0 23963451 23969895, hotness: undefined, score: 3, children: 2
Klorofyl 4 points a month ago

Vi har selv ænderne :)

path: 0 23963451 23969895 23971024, hotness: undefined, score: 4, children: 1
SorteKanin 2 points a month ago

Ah, okay, hvor får man så sådan en and fra? :)

Vent...

path: 0 23963451 23969895 23971024 23982667, hotness: undefined, score: 2, children: 0
Urt 3 points a month ago

En lækker og billig ret af grødris. Kan ikke huske hvad den hedder.

Congee?

path: 0 23963451 23975326, hotness: undefined, score: 3, children: 1
Klorofyl 3 points a month ago

Min kone siger du har ret :)

path: 0 23963451 23975326 23975355, hotness: undefined, score: 3, children: 0
Junkers_Klunker 5 points a month ago

Her til aften blev pizza på grill mødommen taget, overall var det en succes selvom der var lidt for mange våde ting på. Men man skal jo starte et sted 😊

Derudover er køkkenhaven ved at blive oversvømmet af rocula da jeg igen i år har sået alt for meget, så fruen og jeg lever nærmest af det, men det er vidst lidt af et luksusproblem 😅

path: 0 23972128, hotness: undefined, score: 5, children: 4
President_Pyrus 3 points a month ago

Man kan vel ikke klage over at have for meget rucola!

path: 0 23972128 23972759, hotness: undefined, score: 3, children: 3
Junkers_Klunker 2 points a month ago

Nej den eneste anke vi har er at vi ikke kan nå at spise det da det kun er godt i et par uger 😅 fik bredsået en række på ti meter i stedet for at dele såningen op i to forskudt over en måned.

path: 0 23972128 23972759 23973219, hotness: undefined, score: 2, children: 2
President_Pyrus 2 points a month ago

Så håber jeg da at jeres naboer også er glade for rucola 😂

path: 0 23972128 23972759 23973219 23973612, hotness: undefined, score: 2, children: 1
Junkers_Klunker 3 points a month ago

Naboen til den ene side henter dagligt og familien har fået strenge ordre om at tage imod alt det vi kommer med 😂

path: 0 23972128 23972759 23973219 23973612 23973890, hotness: undefined, score: 3, children: 0
bstix 2 points a month ago

Marineret skinkesteg.

Vi er begyndt at købe ugepakker fra slagteren. Jeg ville nok ellers ikke have købt steg til en hverdag, og heller ikke skinke for den sags skyld, men når nu den er købt og betalt, så skal den selvfølgelig laves.

path: 0 23975413, hotness: undefined, score: 2, children: 0
mad

@feddit.dk

login for more options
158
231
20

For billeder, spørgsmål, diskussioner og alt relateret til mad og drikke - lige hvad madhjertet begærer!

Opslag på fællesskabet skal være relateret til mad eller drikke, og opslag og kommentarer skal altid overholde feddit.dk's regler.

Hvis du har problemer med at uploade dit billede er det nok større end 10 MB (lagerplads er dyrt). Prøv eventuelt at konvertere billedet til webp, eller upload til catbox.moe i stedet og post et link til billedet i stedet for at uploade det.

go to feed...